Det er salget det!

Svaret var like overraskende som det var gledelig, da Tor Ivar Drivarbekk-Åmot ble spurt om hva som var det viktigste suksesskrieteriet for Øyfjell Treindustri fremover.

Publisert

Overraskende fordi Drivarbekk Åmot faktisk er produksjonsleder. Blant hans like er det ikke ofte kundearbeid og salg er det som sitter fremst i hjernebarken. Og gledelig fordi det er herlig å oppdage at det er flere som innser at kundearbeidet faktisk er det viktigste arbeidet i enhver virksomhet. For som kjent: ingen kunder, ingen penger...

Verre er det med de som ikke har innsett dette, at kunden er det eneste hellige, og jobber i den troen at kundene skal komme løpende. Det gjelder bare å lage noe som er bra nok. Slik er det dessverre ikke. Du må fortelle at du er god, (eller, helst skal andre gjøre det for deg), du må få kunden til å oppfatte at du er god, og du skal behandle ham som din beste venn når han henvender seg – for der og da er det akkurat det han er.

Ingenting kan fredes som hellige kuer når kutt skal gjøres og forbedringer skal på plass i en virksomhet som sliter – unntatt det viktige arbeidet med kunden. Det har Øyfjell Treindustri tatt konsekvensen av, langt inn i produksjonslokalene. Derfor er vi av den klare oppfatning at de har fremtiden foran seg. Les om dem og deres produksjon av kjøkkeninnredning lenger bak i bladet.

Lederartikkelen er hentet fra Treindustrien nummer 5/2011

Du kan laste ned bladet elektronisk her

eller bestille abonnement her.

"
Powered by Labrador CMS