UniCarriers-PR-PMR-200-Image-2

Ny generasjon lavløftere fra UniCarriers

Den nye PMR 200-gaffeltrucken scorer høyt på ergonomi og pålitelighet, heter det i en pressemelding fra UniCarriers.

Publisert

- Mange vil nok si at det er motvekt, altså diesel, elektrisk og 4veis truck, som gjelder i treindustrien, men vi kan vel også si at egentlig alle trucker brukes i treindustrien. Både Moelven og Løvenskiold kjøper mange av disse maskinene, sier Espen Bekkevold, som er Area Sales Manager Norway for UniCarriers Norway

Kravene til gaffeltrucker i lager, logistikk, distribusjon og produksjon er allsidig: De må på en sikker møte kunne transportere forskjellige gods, vekter og størrelser, laste og losse transporten raskt samt pålitelig mestre intern transport over lange avstander. For disse arbeidsforholdene har UniCarriers utviklet en ny generasjon av lavløftere: PMR 200. Gaffeltrucken skal være godt egnet for bruk i tre skift. Med høy ytelse og kapasitet er den økonomisk i drift som skal sikre lave vedlikeholdskostnader.

PMR 200 er en kompakt lavtløftende truck med lastekapasitet på to tonn. Ledetrucken kan brukes som gå-bak, nedfellbar plattform eller fast førerplattform, og på grunn av sin smale bredde på kun 770 millimeter er den godt manøvrerbar selv på avgrensede områder. Fem-punkts chassis med et forbedret Friction Force-system skal sikrer stabilitet og trygghet i hverdagen. Lastens vekt overføres til drivenheten som sikrer en permanent kontakt for alle hjul og høy trekkraft i drift. Dette gir sikker godstransport på ujevne underlag og ramper. Videre skal den ha god bremseegenskaper selv med høy hastighet. Farten er maksimalt 10 km/t med last, og uten last kommer den opp til 12,5 km/t. Den nye førerplattform med god demping skal gi truckføreren god komfort. Samtidig gir fellbare sidegrinder eller fast førervern høy sikkerhet. Batteriet står på stålruller som standard, slik at raskt batteribytte kan utføres ved 24/7 drift.

Eksempler på valgfrie funksjoner er elektronisk servostyring, fast førerplattform med bak- eller sideinngang og en utstyrsbjelke med skriveplate samt RAM holdere for montering av datamaskiner og skannere.Standardiserte deler skal forenkle vedlikeholdet av gaffeltrucken og dermed øke driftstiden. Et heldekket frontdeksel fjernes lett slik at vedlikeholdsarbeid kan utføres raskt

(UniCarriers Norway het tidligere Atlet Norge AS.)

Pressemelding

Powered by Labrador CMS